Дамјан Миливојевић – Ореол, Варшава, Елеонора



Ореол



Уста ми насилно још увек не отварај,
Допусти ми да гајим наду, верујем да ћу успети,
Допусти ми да пристанем у Мителбергхајму.
(Чеслав Милош)

Сада замисли почетак.

Ретка ткива рузмарина на Острву:
Једном једином које
Јесте...
Црвени бодеж у кожи
непознатог бића чији смо синови
бескрвни.

Праплод тог бескрвља
шљива је модра.

На лепљивој модрини коре седи Телемах и јабучицом помно прати
покрете неког простора
који Наш није, док
Одисеј лута, јашући Зеленка,
освештеним саванама
исплетене зоре.

Ту је и погрбљени човек
са неколико лица – свако му виси, полуодваљено
Сунце од Епитела.
Хода наг као жеђ и подсећа на неког
Анђела, мада имена нема.

Све је то Једно.
Острво.
И када би га упитали куд је пошло, Оно
би рекло:
Тражим Мителбергхајм.





Варшава


У утроби послератне Варшаве
си писао.
И крв и мастило протичу овом белом Земљом.
Пустош ледина и градова. Рељеф оцртава
флора.
Прашина је распета по улицама –
– списи, имена и пролазници
замиру пред пепељастим
крстом.

 Дивећи се рушевинама,
отвара се цвет лотоса и оставља кап
                                              крви.
Висла га је обгрлила.
И Висла је човек.

Склопљено је сада око твоје, пишче. 
Склоп слова у праху.

Покопана кула.

Као и Варшаву, повест ће распорити
утробу Васељене.


Елеонора
Тадеушу Ружевичу

Након жетве потекло је вино.
Она је умирала под Звоном, носећи на белим грудима
Ораха љуску.
Дим-сивило – пловише тела медом и јагорчевином.
Пловише крвљу и маглом отежала
Крда.
О, Елеонора, где ли смо,
Сада кад си мртва?




РЕЗ, Број 6, 2018.