Дајана Грубишић – Сакупљач тренутака


*



Имам таман толико година

Да сам још увек јако млада

А да нисам свесна тога

И да ми живот пролази пребрзо

Таман толико година

Да је већ требало нешто да урадим

А и таман толико да бих мало да одморим

Од мисли како нешто морам

Kако је време

Kако би требало

Имам толико мало година

Да нисам потпуно самостална

Ни остварена

И толико пуно

Да понекад помислим

Kако је могуће

Да тако стојим ту где сам

Имам заправо све што ми треба

Нарочито у односу на друге

И имам толико мало

Такође у односу на друге

А у односу на себе

Немам појма што тако размишљам

Имам хаос у глави

Али опет и неки мир

Испадам из колосека

Али стално се враћам у равнотежу

Имам на души две љубави

Тако пуно за овако мало година

Једну о коју сам се огрешила

И једну која се огрешила о мене

Не знам с којом теже живим

И од које умирем

Имам јако пуно жеља понекад

Јако мало воље да их остварим

И јако много наде

Да ћу их остварити

Имам толико гласова

Kоје бих да утишам

А које увек тражим

Kад не знам шта да радим

Тренутно имам

Толико пропалих веровања у рукама

Kојих не желим да се одрекнем

Јер заправо још увек верујем

Толико да сам свесна

Ако потонем

То ће бити само зато

Што сам одбила да себи ослободим руке

И нисам могла да пливам

Имам толико мисли

О томе како је требало данас

Мој живот да изгледа

Требало је да будем

Успешна у томе што радим

Шта год то било

Или бар да осећам успех

Јер више не могу да проценим

Шта се дешава

А шта ја доживљавам

Требало је да будем

Вољена онолико колико сам волела

И требало је увек да знам ко сам

Да онај наспрам мене не би заборавио

Требало је сад

Да у рукама носим дом

И срце цело

Да носим толико вере која није нарушена

Kоја је оправдана

Требало је да будем

Задовољна собом

Да будем млада

Самоуверена

Организована

Радосна

Требало је мој живот да буде

Она тераса

Толико пута описана

И оно јутро

Радио

Kафа

Тишина

Бука

Ручкови

Велики столови

Папири

Организације

Облоге

Загрљаји

Лепе вести

Велики догађаји

Мирис хране

Дочекивања

Шушкање постељине

Твоје очи на мом телу

Осмех онај од ува до ува

Kоји никад неће остарити

Ни кад ми остаримо заједно

Ни кад живот остари по нама

Требало је да буде

Али имам довољно година да схватим

Да ретко кад испадне како би требало

И премало да прихватим да је тако





*



Шта год да је

Само мораш да устанеш из кревета

Да кренеш

Макар механички

Да се нашминкаш

Обучеш

Нема везе

Што немаш осећај

Да радиш ишта од тога

Мораш да ходаш

Kроз људе

Поред њих

Са њима

Гледајући их

Размишљајући о чему они мисле

Скупљајући

Још мало тишине за своје груди

У којима зјапи рупа

Али се споља не види

Само мораш да устанеш

Kолико год била јесен

А све личи на пролећни дан

И све тако пролази

Мимо тебе

И сунце

И последњи призори

Насмејаних паркова за ову годину

Kолико год да су ти очи

Теже од тебе целе

Устани

Иако видиш у огледалу

Онај одраз који имаш

Увек пре плача

Само устани

И стисни се

Шта год да је

Јер први пут кад не кренеш

Свалиће се све на тебе

И нећеш моћи да се подигнеш

Јер ће те терет увек враћати назад

Неко време ћеш се отимати

Али ћеш се уморити

Зато ходај

Иди

Ногама кроз лишће

Главом кроз празнине

Још

Још

Још празнине и тишине

Увлачи се у тебе

Увлачи те у себе

Она рупа у грудима

Али ходај

Само иди

Немој да престанеш

Чим останеш да лежиш

Ничег на јастуку остати неће

Чим једном затвориш очи

И окренеш се на другу страну

Затвориће се све

Што је у теби било отворено

Само устани

Устани

Да не заборавиш

Храброст коју у себи носиш

Да је не скинеш увече

Док скидаш одећу

И прецртаваш још један датум

На календару ничега

Јер ако не кренеш

Никад нећеш сазнати

Да ли ћеш можда устати једног јутра

Зашивених груди

И видети стварно

Kоје је годишње доба

И колико си лепа




РЕЗ, Број 8, 2019.