Катарина Пантовић

БОЛНИЧКА ПЕСМА

За моју баку О. С.

Сваки дан освајам нови гребен себе
И запитам се одакле сам дошла – није лако
Моје срце мораће да буде жилаво попут
Добро разгибаних ногу балерине у црном

Уместо лампе, моју собу осветљава штура
Светлост белих зидова и уштирканих чаршава
Испод којих ми се ноге
Полако стапају са подземљем.

Желим да и даље будем ту: да будем
У зидовима, у паркету, у завесама,
биљкама:  завучена свуда
попут дуванског дима; али глава је рекла своје.

Приступићу крају као да је почетак,
Богоугодно,
Како сам целог живота и живела.

Светле чаршави, светле као да су пуни
Живота, и као да треба да приме у себе
Злато, а не болест.

У ноћи узнемиреној и гласној од крика
Туђих љубави и тешких локомотива
Бићу тиха и ћутаћу
Као тек закопана урна
.

ФИЛОЗОФ

Причај ми о Идеји
и Држави
спусти своју руку на моју
и питај ме да ли знам
да је Ниче ослепео од читања и писања

Певај ми о црвеном челику
горким птицама
микроекспресијама
лудилу

Објашњавај моје
и своје понашање
помоћу Фројда
и случајно спомени
надражаје и топлоту тела

(не видим те добро од дима цигарете)

Говори ми да су за мраз
одговорни молекули воде
док ме привијаш уз свој капут
и тешиш погледима

плавичасти цветови по врату
су неминовни
следећег јутра


СИМБИОЗА

Дан је порозан и променљив као сан,
Дан је понедељак.

Немам више жељу да отварам прозоре:
ионако смо згасли велику Светлост.
Опор мирис врућине и бензина који
испарава из улица ми не прија,

подсећа ме на канџе поднева у које смо улазили
након дана и дана заточености,
разапети попут слепих мишева, увек
доживљавајући температурни и емотивни шок:
као новорођенчад.

Свеједно – допустила сам ти да се
настаниш у мојој кичми,
иако ми (стручна лица) увек саветују да не смем
стварати симбиозу ни са ким:
Није нормално, а ни здраво, кажу.

Дан је порозан и променљив као сан,
Дан је понедељак
и вуче се као рањени вук.


РЕЗ, Број 2, 2016.