Минела Маслеша – Разгледница за Малика


Mјеста

удаљавати се
понекад је приближити се толико да постанеш дио зглоба
трошити вријеме као кољено и крцкати бол
затим чувати окус дуго у костима
као у устима послије рецимо индијског орашчића
на исти начин пуцати пуцати
у устима почињати
као ријеч
а престајати на рукама
удаљавати се
понекад је приближавати се кроз јесен хладнијој верзији себе
знајући да послије смрти увијек долази живот
колико год изгледало далеко
схватити да смијати се и плакати је исто
пожељети нешто непримјерено
као изапрати срце изосаном
падати на руке
удаљавати се ослобађати је мјесто неком
ко одлази или долази
зависи од пјесме
мировати дуго


Разгледница за Малика

I
просто је
кад се плашим буђења и не спавам
учим нове технике реанимације риже
мислим о убијеним пауковима
и да ли су ми руке послије тога стерилни материјали или
колика је разлика од не вољети до престати вољети у целзијевим ступњевима
(он је резбарио рупу у мојој души
у коју сам натрпала земљу као у вазу за цвијеће
ту си израстао
и моје си једино дијете)
не отварај заграде
има дана кад сам толико осјетљива
да ме боли гледати у лимун а
данас сам виђела слијепца у трамвају
тражио је излаз и понављао "не бој се, душо"
станица је основа организма

II
јутра имају јаму у загрљају
устајем и кад сам увјерена да не могу
остатак дана
раздвајам јаму на слогове

III
пчеле још увијек долазе на исто мјесто до прозора да умру
данас их је било три са онима од раније
укупно их је умрло двоје пуне руке
не спашавам их више ни кад сам увјерена да могу
једном си ме питао да ли је истина да се оне заправо убијају спашавајући се
и да ли их зато и ја спашавам
не спашавам их више
и дишем
(ли)


РЕЗ, Број 8, 2019.